Acest producător susține că Dacia Spring nu e cea mai ieftină electrică din Europa: despre cine e vorba
Un producător susține că vinde cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană și că acest titlu n-ar trebui să revină Dacia Spring.
Un producător din Lituania susține că are pe piață „cel mai accesibil automobil electric”. E vorba de un model al cărui preț de bază e de doar 9.999 de euro. Mașina va avea și o variantă cabrio. E vorba de compania Dartz, care a încheiat un parteneriat cu compania Nikrob pentru a asambla și comercializa „cel mai ieftin vehicul electric din Uniunea Europeană”.
În acest context, susține că titlul n-ar trebui să revină celor de la Dacia, cu modelul Spring.
Nu e Dacia Spring cea mai ieftină electrică din Europa?
Asamblat în Lituania folosind componente importate din China, noul Freze Nikrob este, în esență, o versiune modificată a popularului Wuling Hongguang Mini EV, produs și comercializat pe piața chineză de societatea mixtă SAIC – GM – Wuling. În afară de modificările aduse blocurilor optice și de îmbunătățirea sistemelor de siguranță pentru ca mașina să poată fi omologată în Europa, vehiculul este în mare parte identic cu sora sa din China.
Conform producătorului lituanian, mașina va fi disponibilă pe mai multe piețe europene cu două versiuni ale bateriei, una de 9,2kWh iar cealaltă de 13,8kWh, aceasta din urmă asigurând o autonomie de circa 200 km.
Motorul electric, amplasat pe puntea din spate, dezvoltă 27 CP și un cuplu de 85,4 Nm și poate deplasa automobilul cu patru locuri cu o viteză maximă de 100 km/h.
Automobilul cu aceste performanțe, Freze Nikrob, va putea fi achiziționat cu un preț de bază de 9.999 de euro, mult sub prețul modelului Dacia Spring considerat în prezent cel mai ieftin vehicul electric din Europa. O versiune cu mai multe dotări costă 14.999 de euro, iar producătorul pregătește și o variantă cabrio.
Aflat deja în vânzare în Lituania, noul Freze Nikrob beneficiază deja de o cerere foarte bună din partea clienților. Cel puțin asta susțin oficialii Dartz, care adaugă că au creat și propria companie de car-sharing dotată exclusiv cu astfel de modele. În plus, pentru a atrage clienți, producătorul lituanian susține că oferă „asistență IT completă” și poate livra orice piesă de schimb în maximum șapte zile.